| Author |
Message |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
Zoersel weet ik ongeveer zijn, ja. En Brasschaat is nie alleen een snobdorp... 't stinkt hier ook van de gabbers. Alhoewel, ik ben zo hier en daar goths aan het vinden. Vorige week is er een prachtexemplaar van de bus gestapt een halte voor de mijne  Vervloekt da 'k er geen babbel mee ben gaan doen. Ik wil doodgraag in 't centrum van Antwerpen gaan wonen!
Inderdaad. Scapa is gewoon... eikes. Ik bedoel, een doodgewoon T-shirtje voor 50 euro? X) Ik heb kleren van overal. H&M, Large, winkeltjes in Spanje (als ge daar goed zoekt vind je mooie spullen, echt waar! ), winkels in shoppingcenters, zelfgemaakte spullen... Het merkachtigste dat ik heb (of toch ga hebben, deze vakantie ga 'k het halen, joepie) is een rok/topje van Laughing Vampire.
In Antwerpen nog nooit één gezien? Onmogelijk! Als ik daarnaartoe ga stikt het daar van 't zwart! Meestal op zaterdagen en woensdagen. In de Kammenstraat wa verder dan Fish & Chips, en in de Jezusstraat, en naast de Boerentoren (waar de Namaste en de Cotton Club zijn), in de Hoogstraat aan de Grote Markt, zelfs op de Meir. (De Meir kan inderdaad handig zijn: ik heb een mooi netshirt met kap gevonden in de kinderafdeling van Etam voor maar 5 euro... En ik heb een écht mooie ketting uit 't Kruidvat, en een handchain met een kruis waar een roos rond zit van dezelfde winkel  )
|
| Sat Dec 18, 2004 2:21 pm |
|
 |
|
Nikki
Stygia
|
Ik heb ni echt een probleem me gabbers, ik kan die hun muziek best wel appreciëre eigenlijk. Hier in de buurt heb ik nog NOOIT een goth gezien, tis hier zo zielig he. Allemaal snobs of slobs. :p
Zelfgemaakte spullen? Daar ben ik echt ni sterk in. Het zelfgemaakste da ik heb is ne zwarte blazer me een zelfopgepinde broche.
Laughing Vampire? Hmm... nog nooit van gehoord. Hebbe die ne site ofzo?
Wel mogelijk! Misschien heb ik er daar wel gezien, maar weet ik het gewoon ni meer... Ik kan mij echt ni herinnere er daar gezien te hebbe.
Ik vind de Meir redelijk geweldig. :p In de Nic Nac hebbe ze best wel mooie juwelen. Ik heb daar onlangs nog een zilvere ketting gekocht me Ankh-tekens en kruisjes eraan.
_________________ Cowards die many times before their deaths,
the valiant never taste of death but once
- Shakespeare
|
| Sun Dec 19, 2004 10:41 am |
|
 |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
'K heb ook geen probleem me gabbers hoor, maar zij wel me mij. Allez, tenzij "heks" en zulk een toestanden allemaal liefdesverklaringen zijn toch. 'K vraag mij af wa ik hen heb misdaan eigenlijk :I
Ja,in 't begin knipte ik ook alleen maar de mouwen van een oud t-shirt enzo. Maar toen begon ie te klein te worden en knipte ik hem helemaal open om hem me veters terug aaneen te rijgen, en stak ik er studs op, en bij een andere heb 'k de witte Morgan-print vanvoor vervangen door de prent van een veel te grote bandshirt, en zo leert ge het wel. Me een naaimachine kan 'k niet werken, maar met de hand gaat ook.  'K weet nie of Laughing Vampire een site heeft. Misschien es zoeken op google, moet wel te vinden zijn. In de Subculture, Cotton Club en Fans heb 'k er al kleren van gezien, zover ik mij kan herinneren.
Ja ja zeker! De Meir heeft best wel leuke winkels, er is onder andere zo'n winkeltje da spullen verkoopt van failliete winkels voor maar heel weinig geld, en een Hema waar ik dringend erug naartoe moet want daar lagen van die grote chocoladeletters (me nootjes njam njam). En parfumeries, gotta love schmink. 'K moet eigenlijk dringend nieuwe donkerpaarse oogschaduw hebben.
Slobs? Wa is een slob? 
|
| Sun Dec 19, 2004 1:02 pm |
|
 |
|
Nikki
Stygia
|
Mensen kunne zo grof zijn he! Ik zou 'heks' als een compliment beschouwen of gewoon iets grofs terugzegge. Ik zou iets terugroepe in de trant van: 'Ja, en als ge uwe vieze smoel ni dicht houdt, verander ik u in ne vuile kikker he, marginaal ventje!' Maar da ben ik gewoon he.
Ik denk ni da mijn vader het zou waardere mocht ik in mijn t-shirts beginne knippe. Toen ik mijn sokke eens decoreerde me textielstifte, ging die al door zen dak.
Subculture en Cotton Club? Die ken ik ni, waar zijn die ergens te vinde?
Hmmmm...chocolade... da gaat er altijd in!
De Meir is inderdaad leuk, maar ik ga toch meestal winkele int shopping center in Wijnegem. Daar ist lekker warm, he.
Slob is een Engels woord en da is iemand die zijn/haar uiterlijk totaal ni verzorgt, heel den tijd oversized truien draagt enz.
- Shakespeare
|
| Sun Dec 19, 2004 1:39 pm |
|
 |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
Yeah, ik zie da normaal gezien ook als een compliment. Iets nieuws kan ik altijd waarderen. Maar 't rare is da ALLE gabbers "heks" roepen. Zijn die mannen dan zo on-creatief in hun scheldwoordenschat? Ik ben meer iemand die eens raar zal kijken en een wenkbrauw optrekken, zoiets van "manneke, waar houdt gij u mee bezig?", en ze gewoon laten doen. Waarschijnlijk omda ik nie half zo sterk ben als de rest van de wereld. Al mijn afschrikwekkendheid zit in m'n nagels: die zijn tot klauwen gevijld. :p
Mijn ouders hadden dat in 't begin ook ni graag, nu zijn ze 't ongeveer gewoon. Subculture is in de Kammenstraat tussen Fans en Fish & Chips geloof ik, en Cotton Club is vlakbij Namaste, ergens aan de boerentoren. Mooie winkels hoor, alleen spijtig da gothic kleren zo duur zijn. Mijn kleed kostte 150 euro, en da's nog niks vergeleken bij sommige spullen in de Fans, die kosten soms tot 300 euro...
Wijnegem! Daar zit ik ook soms. Da's inderdaad warmer, maar er is nie zo veel te zien als in Antwerpen, en ik vind door oude straatjes kuieren plezanter dan door van die kunstverlichte gangen. Then again, da kan ook zijn omdat ik een beetje claustrofobisch ben.
Oech, die ken ik, al ziet ge die hier ni veel. In Antwerpen en Turnhout however... Turnhout! Da's nog zoiets, daar kom ik ook graag. LaLook is één van de beste accessoire-winkels die 'k ken.
|
| Mon Dec 20, 2004 11:33 am |
|
 |
|
Nikki
Stygia
|
Tja, ik ben een soort van heks (Wiccan), dus voor mij is da ni echt een belediging. :p Ge moet u daar echt niks van aantrekke ze, da zijn echt zielige ventjes als die niks beters te doen hebben dan vreemden uitschelde. En gij zijt wel sterk! Zegt da ik heb gezegd heb.
Ik moet nog is dringend naar Antwerpen gaan, das al een tijdje geleden. Ik weet nog hoe ik reageerde toen mijn zus mij voor het eerst naar de Kammenstraat nam... ik was als een klein kind in de snoepwinkel. (:
Das wel een beetje duur he, ni echt binnen mijn budget.
Ik vind Wijnegem leuker dan Antwerpen, ik ken heel da shopping center van buite. Letterlijk. :p
Ja, den LA Look ken ik, daar hebbe ze ni echt mooie kleren, maar wel mooie juwelen.
- Shakespeare
|
| Tue Dec 21, 2004 9:16 am |
|
 |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
Oh, da's zoals ik! Ik moest en zou alle winkels in de Kammenstraat is binnengaan. Da's mij achteraf nie zo goe bekomen, want daar is onder andere een BDSM-winkel ook... Ahem.
In Wijnegem ken ik Pimkie, Appel's, Tzar, de Fnac, Free Record Shop, ... euhm, de Cactus ook nog, en da is 't ongeveer. Ik trek morgen en ergens tusse kerst en nieuwjaar naar Antwerpen, ge moogt altijd meekomen als ge zin hebt.
|
| Wed Dec 22, 2004 12:18 pm |
|
 |
|
Nikki
Stygia
|
BDSM? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
De eerste 3 winkels da ge genoemd hebt... daar krijgt ge mij me geen stokken binnen. :p Ik vind da zo'n rommelwinkels (vooral Appel's en Pimkie), echt verschrikkelijk. Ik koop mijn kleren meestal in esprit, Massimo Dutti, ... Zo'n winkels.
- Shakespeare
|
| Wed Dec 22, 2004 12:22 pm |
|
 |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
BDSM: Bondage, Dominance, Sadism, Masochism. Daar moet ik (hopelijk) geen uitleg bij geven...
In Appel's en Pimkie zijn er nochtans mooie rokken, ge moet alleen zoeken om ze te vinden. In Tzar haal ik nagellak enzo. Kleren in Cotton Club (waar ik vandaag nog deze schoonheid heb gekocht in 't zwart  ) en Fans enzo, en in den Etam hebben ze mooie panties. Verder zowa overal waar ik kom. Behalve in winkels als Hilfiger, Esprit, Scapa... Probeer mij daar nie binnen te krijgen, tegen da ik buitenkom ligt den boel binnen in frennen vaneen.  Constant in de buurt zijn van snobs heeft mij een intense haat jegens merkkleren opgeleverd. Behalve Laughing Vampire enzo, die kleren zijn tenminste mooi.
Morgen rapport. Ik wil niiiiiiiiii! 
|
| Thu Dec 23, 2004 2:06 pm |
|
 |
|
Nikki
Stygia
|
Eeep... klinkt... gezellig. :p Allen daarheen!
In den TZAR heb ik ook al nagellak gekocht, daar hebben ze van die heel opvallende kleuren. Maar die gaat dicht he, ze houden nu uitverkoop en die zal binnen een paar weken wel dicht zijn.
Da truitje is SUPERmooi!  Waar is die Cotton Club ergens? Int stad?
Bwa, ik vind esprit nu ni echt snobbig; ik heb daar behoorlijk veel kleren van. Hilfiger en Scapa enzo... ok, da zijn wel echte snobmerken.
Ik heb mijn rapport gekregen: 76.3% en kben eerste van de klas! (: En ik was nog zo bang. Mijn klastitularis vond het wel chique da ik ondanks de dood van mijn moeder nog altijd zo'n goei punten gehaald heb. Ik vind da zelf ook wel.  Hoe was uw rapport, welke richting volgt gij egl?
- Shakespeare
|
| Tue Dec 28, 2004 12:17 pm |
|
 |
|
Night
Stygia
Joined: September 2003 Posts: 132 Location: Germany Gender:
|
Youre langauge looks so cool! But I don't understand anything of it though..  I hvae been to Belgium, lovely country:)
|
| Sat Jan 01, 2005 1:33 pm |
|
 |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
Night: Thanks  Where have you been in Belgium?
Nikki: Cotton Club is eh... Dichtbij de boerentoren. 'K zal wel eens een planneke schetsen, da's moeilijk om zomaar uit te leggen.
Ik heb nie veel merkkleren, uit schrik voor de rest van de mensen alleen al. Ben ooit 1 keer met een Mexx truitje naar school gegaan, iedereen vloog direct op mij: "draagt gij Mexx?!" Niks Mexx meer voor Schmerzy dus.
En ik doe Latijn- Moderne talen dus, en had een stuk of 63%. Beste da 'k in 3 jaar heb gehaald! Da is ook echt chic, da gij nog zo'n goeie punten kunt halen. Kudos, zou 'k zo zeggen 
|
| Tue Jan 04, 2005 4:01 pm |
|
 |
|
Nikki
Stygia
|
Ja, schetst is een planneke, kwil daar wel is henne gaan.
Das wel een beetje overdreven he, da mensen zo verbaasd reagere omda ge ne keer iets van Mexx aanhebt. :p Ik moet een uniform dragen, dus ja... Naar welke school gaat gij eigenlijk?
Tis heel raar, maar ik stijg ieder jaar. Int 1e had ik altijd int begin van de 70%, int 2e rond de 72%, int derde rond de 74% en nu heb ik dus 76%. (: Mijn titularis zei da ze zoiets nog bijna nooit gezien had. I feel so special.
- Shakespeare
|
| Sun Jan 09, 2005 9:47 am |
|
 |
|
Auriane
Avernus
|
Hey, ik ben ook van België
Toevallig woon ik in Lommel, maar in de week zit ik op kot in Leuven.
In Antwerpen was vroegere een fantastische gothic winkel (de After Dark), maar die is nu gesloten omdat hij niet veel winst maakte. Heel jammer. De Fans (Kammenstraat) was vroeger ook uitsluitend gothic, maar nu wordt het steeds meer punk-gericht. Ze hebben er nog wel gothic kleding, maar vooral van Laughing Vampire en Sinister (lage kwaliteit voor veel geld, alhoewel Sinister wel beter is dan Laughing Vampire). In de Cotton Club hebben ze idd wel wat dingen, maar ik vind het geen fijne winkel.
Maar in heel de Kammenstraat (en ook wel eens in bv. de H&M en de Pimkie) hebben ze hier en daar wel eens wat mooie dingetjes.
De beste manier om echt aan mooie gothic kleding van hoge kwaliteit te komen is ze op internet bestellen. Aangezien er nu een vrij verkeer van kapitaal is in Europa kunt ge in principe geld overschrijven naar buitenlandse bankrekingen zonder daar extra kosten aan te betalen. Veel banken vragen toch nog meer kosten, maar als ge aan bepaalde voorwaarden voldoet moet dat niet. Ge moet bijvoorbeeld altijd wel het IBAN en BIC (of SWIFT) nummer hebben, en als ge bij Fortis bent moet ge ook een PC-banking account hebben.
Goede gothic kledingwebsites binnen Europa vindt ge op links pagina van mijn website. Vraag altijd wel eerst of het mogelijk is met een overschrijving te betalen.
Er bestaat een online Belgische Gothic Community genaamd Gothweb met al meer dan 1000 leden (laatste keer dat ik er nog eens ben geweest toch, ik kom er niet graag omdat ik het te druk vindt). Ze staan daar heel open voor nieuwkomers, zo lang ge u een beetje fatsoenlijk gedraagt. En schrijf aub zeker in an, daar kunnen sommige mensen heel lastig om doen.
Maar waar ik dus heen wou, als ge daar wat mensen leert kennen kunt ge al eens gemakkelijk afspreken voor een meeting of een fuif.
De link staat ook op die pagina die ik daarjuist vernoemde.
Als ge nog iets wilt weten, ik wil graag bron van informatie spelen hoor :p
bananaflavourdpineapple, ik woo dus in Lommel  Laat eens iets van u horen (als ge dit nog ooit leest).
_________________ I'm not evil. I'm morally challenged. There's a difference.
|
| Thu Apr 28, 2005 4:37 am |
|
 |
|
Schmerzengel
Maladomini
|
Gothweb? Daar heb ik precies al van gehoord.. Ja, op Mixed Visions (electro/industrial top 100 fuif) verkochten ze een CD om die site te sponsoren.
Cotton Club is inderdaad niet zo leuk (en het paskotje zou ongeveer dubbel zo groot moeten zijn), maar ik heb daar wel een mooi topje gehaald. Het spijtige aan Fans is ook dat ze zo duur zijn. Komaan, 300 euro voor een kleed? 40 euro voor een portefeuille??
En Gandalf bestaat ook nog, in de Hoogstraat. Daar hebben ze vooral decorspulletjes (beeldjes van draken, elfen enzovoort) maar ook wierook, veel oorstekertjes en andere juwelen. Ondertussen is Namaste (aan de boerentoren) ook al fameus gekrompen...  In Turnhout zou er een winkel die PopCorn heet zijn, waar ze ook mooie kleding en accessoires hebben, maar daar ben ik nog nooit geweest dus kan ik niet uit ervaring spreken.
Hoor ik daar "bron van informatie"? Aha! Weet gij CD-winkels die Crüxshadows, Bauhaus, Fields of the Neliphim en Siouxsie & the Banshees verkopen? De weinige CD's die ik van hen heb gevonden komen uit de bibliotheek...
|
| Sun May 15, 2005 12:58 am |
|
 |
|